Prosessi kirkkaaksi

Tuntuuko sinustakin välillä, että tiedonkulku tiimien välillä hidasta? Aikaa kuluu eniten sisäiseen säätöön ja sähläämiseen? Eikä aina ole täysin selvää, että kenen vastuulla asiat ovat?Jos joku näistä tuntuu tutulta, ota avuksi prosessikuvaustyökalu SIPOC. Alla vinkit, miten pääset alkuun. Miksi prosessit pitää kuvata? Prosessien määrittelyn ja kuvaamisen ei ole tarkoitus lisätä byrokratiaa, vaan kirkastaa ja selkeyttää […]

Miten aloittaa jatkuva parantaminen?

Alla on viisi askelta jatkuvan oppimisen ja parantamisen matkalle, joka kannatta aloitta heti. Tunnista asiakkaalle tuotettava arvo Ei ole väliä onko kyseessä tuote tai palvelu, tarkoitus on tuottaa jotain hyötyä maksavalle asiakkaalle. Helpompi ja kevyempi tapa pilkkoa puita säästää aikaa tai uusi kaunis kampaus sekä säväyttävä väri hiuksissa tuottaa mielihyvää ja lisää itsevarmuutta. Molemmissa tapauksissa […]

Photo by pan xiaozhen on Unsplash

Ei enää viestipingistä

Onko ollut säätöä, kun on pitänyt varata aika tai sopia tapaaminen sähköpostilla tai puhelimitse? Jos kalenteri ei ole käsillä tai sitä ei edes ole, on varmasti sovittelemista saada aikataulut kohdilleen. Muutimme viime kesänä omakotitaloon. Kylpyhuoneessa oli vuotava hana, jonka edellinen omistaja oli luvannut korjauttaa. Hän oli sopinut asiasta jo putkimiehenkin kanssa. Hienoa! No, kun pariin […]

Testi kuva

Ensimmäinen blogi

Tässä on ensimmäinen kirjoitus. Tämä on oikeastaan pelkkä kokeilu ja tarkoituksena on harjoitella, miten blogin kirjoittaminen tapahtuu WordPressissä. Alusta kun ei ole vielä kovinkaan tuttu, joten varmasti menee vielä aikaa ennen kuin alkaa näyttää hyvältä. En oikein ole vielä edes perehtynyt kaikkiin WordPressin ominaisuuksiin, mutta yleisesti vaikuttaa simppeliltä. Tosin paljon vielä haasteita on lay-outin kanssa. […]